Regulament (fisier PDF)

PRESCRIPȚII GENERALE

1. GENERALITĂȚI

Asociatia “GT Auto Club Sportiv”, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (F.R.A.S.)  organizează  Campionatul Național de Super Slalom (CNSS) 2021, concursuri de îndemanare auto adresate pasionaților de motorsport, piloților experimentați, posesori de automobile de serie, de competiție, monoplace, construite artizanal, indiferent de tipul transmisiei.

1.1 APLICAREA REGULAMENTULUI

1.1.1 Prezentul regulament stă la baza regulamentelor particulare ale etapelor care se vor organiza în cadrul CNSS 2021.

1.1.2 Directorul Sportiv este însărcinat cu punerea în aplicare a acestor reglementări și a regulamentului particular în timpul derulării competiției.

1.1.3 Tot ce nu este autorizat în mod expres de aceste regulamente, este interzis.

1.2 Limba oficială

 Pentru Campionatul Național de Super Slalom 2021, limba oficială este limba română.

1.3 Valabilitate

Acest regulament este valabil pentru sezonul competițional 2021.

1.4. Numar de competiții

Campionatului Național de Super Slalom 2021 va fi alcătuit din maximum 8 etape.

La întocmirea clasamentelor anuale individuale și pe echipe se vor lua în calcul etapele desfășurate, astfel: pentru 8 etape (n-2 etape), pentru 7 etape (n-1 etape), pentru 6 etape (toate etapele).

2. RESPONSABILITĂȚI

2.1 Directorul Sportiv

Conduce și asigură aplicarea regulamentului competiției, ordinea și securitatea spectatorilor și a concurenților participanți, coordonând activitatea arbitrilor, sportivilor, organelor de ordine, poliție, jandarmi și echipajul ambulanței.

2.2 Secretariat

Responsabili cu validarea înscrierii concurenților, centralizarea timpilor obținuți în manșele de antrenament cronometrat și de concurs, întocmirea clasamentelor, afisarea rezultatelor provizorii și finale.

2.3 Arbitri

Asigură aplicarea regulamentelor, fiind sub directa coordonare a directorului de concurs.

2.4 Responsabili revizie tehnică

Efectuează revizia tehnică a mașinilor de concurs, având dreptul de a refuza participarea în competiție a automobilelor care nu corespund din punct de vedere tehnic sau neconforme cu datele din fișa de înscriere.

3. AUTOMOBILE ADMISE

3.1 În CNSS pot participa atât automobile de serie, cu combustie internă (benzină sau motorină), electrice, cât și de competiție (turisme, monoplace, biplace,  automobile de formulă, etc.) indiferent de tipul transmisiei. Nu sunt admise în competiție karturi, tricicluri, sau cvadricicluri sau vehicule care prezintă un risc din punct de vedere tehnic/securitate. 

3.2 Numai la grupa modificate (M), sunt admise automobile construite artizanal sau de serie, modificate (caroserii scurtate, ușurate substanțial, alte motorizări decât cele de origine, tip moto, etc, special construite pentru îndemanare auto), dar numai cu patru roți, indiferent de sistemul de transmisie.

3.3 În CNSS se face echivalare de cilindree între motoarele aspirate și cele supraalimentate. Pentru motoarele supraalimentate, cilindreea nominală se va înmulți cu coeficientul de 1.7 (benzină) sau 1.5 (motorină) iar automobilul va trece în clasa corespunzătoare cilindreei respective.

3.4 Pe un automobil pot participa mai multi piloți, iar un pilot poate participa la cel mult două grupe.

3.5 Un automobil din clasa 1 (inferioară) poate fi admis la clasa 2 (superioară), nu și invers (cel de la clasa superioară, nu poate fi admis la clasa inferioară), dar numai pentru o singură clasă diferență (de la 1 la 2, de la 2 la 3, etc.). Opțiunea poate fi făcută cel mai târziu, înainte de prima manșă de concurs.

 4. PILOȚI ADMIȘI

4.1 Avansați

Sunt considerați “avansați” piloții care au luat startul în anii precedenți în cadrul campionatelor de îndemânare, cei care au participat în trecut la competiții de gen, instructori auto, piloți licențiați din alte structuri de automobilism.

4.2 Juniori                                       

4.2.1 Se încadrează la categoria “juniori” persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 și 18 ani,  impliniți pe parcursul anului competițional.

4.2.2 Juniorii pot participa numai cu automobile care în fabricație de serie nu depășesc 180 CP.

4.2.3 Juniorii sunt obligați să prezinte la secretariatul competiției, înaintea fiecărei etape, acordul notarial de participare semnat de parinți sau de tutorele legal.

4.2.4 Oficialii sau organizatorii pot interzice juniorilor să ia startul în cazul în care se constată că prezintă nesiguranță în conducere, poziția sau accesul la comenzile automobilului sunt necorespunzătoare.

4.2.5 Oficialii sau organizatorii, atunci când consideră necesar, pot accepta în concurs “juniori” cu condiția ca aceștia să fie asistați în permanență pe scaunul din dreapta de persoana care i-a instruit, persoană care va prelua orice fel de risc derivat din participarea pilotului junior la competiție.

4.3 Participanți

În CNSS pot participa numai piloții licențiați F.R.A.S.  (100 lei/ an), membri ai unui club sportiv afiliat F.R.A.S..  

4.4 Copiloți

4.4.1 Piloții care doresc să participe în cadrul unei etape cu copiloți, trebuie să menționeze acest lucru în cererea de înscriere.

4.4.2 În cazul admiterii participării în echipaj, pilotul poate opta pentru efectuarea uneia sau a mai multor manse însoțit de copilot, la celelalte manșe fiindu-i admis să participe și fără acesta.

4.4.3 Nu se permite sub nicio formă unui copilot să efectueze vreo mansă de antrenament liberă sau cronometrată sau mansă de concurs, la volanul automobilului de competiție sau să intervină în conducerea automobilului (mâna pe volan, acționarea frânei de mână, etc).  

4.5 Echipa

În CNSS echipa este  formată  din  minimum 3  și  maximum  5 piloți. Pentru echipă se iau în calcul cele mai bune trei punctaje obținute de componenții acesteia. Participarea ca echipă se face  în baza cererii tip, pe care se va menționa componența echipei. Pe parcursul unui an competițional, în baza licenței de echipă (150 lei/an), este admisă schimbarea a maximum doi piloți în componența unei echipe, această verificare revenind exclusiv în sarcina șefului de echipă. Nerespectarea acestei condiții se sanctionează cu excluderea echipei în cauză din etapa respectivă.

4.6 Grupe și Clase

– Grupa Avansați (A)

Clasa A1 – avansați clasa 1 – automobile cu cilindreea nominală până la 1400 cmc

Clasa A2 – avansați clasa 2 – automobile cu cilindreea nominală între 1400 și 1600 cmc

Clasa A3 – avansați clasa 3 – automobile cu cilindreea nominală între 1600 și 2000 cmc

Clasa A4 – avansați clasa 4 – automobile cu cilindreea nominală între 2000 și 3000 cmc

Clasa A5 – avansați clasa 5 – automobile cu cilindreea nominală peste 3000 cmc

– Grupa Juniori (J) -grupă rezervată piloților juniori, conform 4.2.1, participanți numai pe  automobile care în fabricație de serie nu depăsesc 180 CP.

Clasa J1 – juniori, cu vârsta între 14 și 16 ani

Clasa J2 – juniori, cu vârsta între 16 și 18 ani

Grupa Electrice (E) – grupă rezervată mașinilor cu propulsie electrică.

Clasa E1 – cu puterea constructivă (în fabricație de serie) sub 250 CP

Clasa E2 – cu puterea constructivă (în fabricație de serie) peste 250 CP

– Grupa Femina (F) – grupă unică rezervată concurentelor de sex feminin.

Separat de grupele în care s-au înscris (inclusiv grupa Modificate, dar fără utilizarea anvelopelor slick), se va întocmi un clasament al concurentelor de sex feminin.

– Grupa Modificate (M) – automobile modificate conform art 3.2, indiferent de clasa de cilindree.

La grupa M pot participa și mașini de serie nemodificate, cu excepția grupei E2.

4.7  Antrenamente

În ziua premergătoare concursului, se va organiza o sesiune de antrenamente, la data publicată în regulamentul particular (strict conform intervalului orar anunțat), în vederea stabilirii nivelului minim de aptitudini și creșterii nivelului de performanță.

5.TRASEU
Competiţiile se desfășoară numai pe trasee închise circulației publice, stabilite de către organizator. Concurenții iau startul de pe loc (marcat cu inscripționarea START și celule de cronometrare) la indicațiile starterului, iar sosirea va fi lansată, la punct fix (marcată cu inscripționarea SOSIRE și celule de cronometrare). Oprirea se va face imediat după linia de sosire, iar câștigătorul va fi desemnat pilotul care va obtine cel mai bun timp (la care se adugă eventualele penalizări).

6. ÎNSCRIERI, VALIDĂRI

6.1 Orice persoană care dorește să participe la concurs trebuie să transmită (pe www.gtautoclub.ro) sau să se prezinte la secretariatul competiţiei cu cererea de înscriere tip, completată.

6.2 Odată ce înscrierea a fost admisă, cererea poate fi modificată (trecerea la altă grupă/ clasă), cel mai tărziu, înainte de prima manșă de concurs. De asemenea, în cazuri de forță majoră (de exemplu defectarea automobilului) Colegiul Comisarilor Sportivi (CCS) poate aproba schimbarea automobilului cu altul din aceeași clasă, cu condiția ca mașina respectivă să fi trecut de revizia tehnică.

6.3 În CNSS sunt admiși să concureze mai mulți piloţi pe o singură mașină sau un pilot la două grupe, pe una sau cel mult două mașini, dacă acestea sunt la grupe diferite. Pilotul care concurează la două grupe, are dreptul să parcurgă câte o manșă de antrenament cronometrat pentru fiecare grupă la care participă.

6.4 Cererea de înscriere a echipei (în care se vor specifica grupa și clasa pentru toți piloții echipei respective), se va depune la secretariatul competiției înainte de prima manșă de concurs. 

6.5 Numarul maxim de concurenți va fi publicat în Regulamentul Particular. Înscrierile se fac în ordinea depunerii/înregistrării cererilor la organizator și la secretariatul competiției și se suspendă la completarea numarului stabilit. Numai CCS poate decide depășirea numarului de participanți stabilit, în cazuri excepționale, ca de exemplu, pentru piloții care ar aduce un aport de spectacol semnificativ pentru întreaga competiție.

6.6 Prin semnarea cererii de înscriere, pilotul, concurentul (clubul sportiv, echipa) și toți membri echipei sale, sunt de acord cu prevederile prezentului regulament și nu pot invoca necunoasterea acestuia și nici faptul ca nu le-a fost adus la cunostință în întregul lui sau parțial. De asemenea, orice interpretare a prezentelor reglementări de către cei menționați, alta decât cea oficială, nu va fi luată în considerare.

6.7 Documente necesare la validarea înscrierii:

– cerere tip de înscriere

– dovada achitării taxei de înscriere

– licență Super Slalom – F.R.A.S.  (100 lei/an)

– asigurare pilot (100 lei/an)

– permisul de conducere al pilotului cu viza medicală la zi (cu excepția juniorilor)                          

– documentul din care rezultă acordarea dreptului de utilizare a automobilului în competiție, din partea proprietarului, către pilot

– pentru juniori, a se vedea art. 4.2.3

7. TAXE DE INSCRIERE

7.1 Taxele de înscriere sunt:

– taxă de participare pilot/ etapă (o grupa): 150 lei

– taxă de participare pilot/ etapă (2 grupe): 300 lei

– taxă de participare a echipei/ etapă:         150 lei

Data limită de înscriere și de achitare a taxelor de înscriere va fi menționată în regulamentul particular al fiecărei etape.

7.2 Înscrierea nu poate fi validată dacă cererea nu este însoțită de dovada achitării taxei de înscriere sau dacă cererea nu poartă viza de la Verificarea tehnică.

7.3 Pilotul care refuză publicitatea organizatorului este obligat să achite dublul taxei de participare (zonele de publicitate rezervate organizatorului vor fi prevăzute în regulamentul particular).

7.4 Taxele de înscriere se returnează:

– 50 %, concurenţilor care din motive de forţă majoră, sunt în imposibilitatea de a lua startul

– 75 %, concurenţilor a căror înscriere nu a fost validată

– 100 %, în cazul anulării competiţiei.

8. REVIZIA TEHNICĂ

8.1 Orice  automobil  înscris  în  concurs  trebuie  prezentat  de  către  pilot  sau  de  persoana  care  îl reprezintă la   revizia    tehnică  (se  precizează  locul  și  ora  verificărilor  tehnice  în  regulamentul particular).  Întârzierea  la  revizia  tehnică,  poate  constitui  baza  unei  penalități  aplicate  de oficialii competiției,  la  sesizarea Comisarilor  Tehnici.

8.2 Orice  automobil  care se  prezintă  la revizia  tehnică  cu  avarii,  sau nu corespunde din punct de vedere  tehnic,  nu  va  fi  acceptat  să  ia  startul.  De  asemenea,  Comisarii  Tehnici pot sesiza CCS și  directorul  cursei  în  legatură  cu  orice  automobil care pe timpul desfășurării competiției a devenit nesigur sau riscant pentru securitatea competiției.

9. MODIFICĂRI ADMISE

9.1 Sistemul de frânare:

– orice piesă componentă a sistemului de frânare, trebuie să fie omologat sau de serie. Doar levierul franei de ajutor (de mână) poate fi modificat astfel încât să devină cât mai accesibil, cu condiția să nu prezinte pericol de accidentare prin manevrarea acestuia, sau înlocuirea întregului sistem de frână de mână clasic, cu cel de frână de mână hidraulic, cu condiția efectuării aceastei operații de înlocuire de către constructori specializați.

9.2 Motor: trebuie să fie cel de origine sau poate fi înlocuit cu altul (de altă cilindree sau alt an de fabricație), dar numai de aceeași marcă (Renault cu Renault, etc.). Înlocuirea motorului cu altul de altă marcă (Renault cu Fiat, etc. sau de motocicletă), este permisă numai la grupa Modificate.

9.2.1 Sistemul de alimentare (carburator sau injecție):

Sunt admise:

            – schimbarea sistemului de alimentare original (injecție cu carburator/carburatoare și invers)

            – carburatoarele dublu corp orizontale (câte un difuzor pentru unul sau doi cilindri) și clapete individuale    

Orice conductă sau furtun de alimentare îmbătrânite sau deteriorate vor conduce la refuzul admiterii în competiție.

9.2.2 Turbină/compresor

             – turbină/compresor sunt la liberă alegere

– au voie cu adaptarea unei turbine sau compresor (chiar dacă nu au fost în fabricația de serie), la care    se va aplica echivalarea de cilindree respectivă (1.5 motorină și 1.7 benzină)

9.2.3 Sistemul de ungere: este la liberă alegere, inclusiv adăugarea unui sistem de racire suplimentar.

9.3 Aprinderea, electronica: sunt la liberă alegere, inclusiv softul.

9.4 Sistemul de răcire, intercooler: sunt la liberă alegere, cu condiția ca acestea să nu depășească perimetrul automobilului.

9.5 Sistemul de evacuare

Modificarea eșapamentului începând cu galeria de evacuare și până la ieșire, sunt libere, dar ieșirea trebuie să se facă la nivelul extremităților caroseriei, atât pentru ieșirea laterală, cât și pentru ieșirea din spate, iar nivelul de zgomot să nu depășească 120 dB.

9.6 Transmisia: sunt la liberă alegere, ambreiajul, cutia de viteze și diferențialul, cu excepția carcaselor care trebuie să fie cele de origine (cu excepția grupei M). Sistemele de control al tracțiunii pot fi decuplate.

9.7 Suspensia este la liberă alegere.

9.8 Roțile: jantele sunt la liberă alegere, iar anvelopele pot fi clasice, inclusiv semi-slick de stradă. Anvelopele slick sunt permise numai la grupa Modificate. Nu se admit anvelope cu cuie sau ținte. Deșaparea unui pneu pe timpul unei manșe atrage excluderea pe loc din manșă, la decizia Directorului Sportiv și la semnalul arbitrilor de traseu. Automobilul va fi oprit și condus cu viteză redusă către parcul de service și nu poate relua manșa din care a fost oprit, respectiv exclus.

9.9 Direcția: este obligatoriu ca toate componentele utilizate să provină de la automobile omologate din fabricatia de serie sau să fie construite de constructori specializati. Este permisă deconectarea sistemului de directie asistată.

9.10 Șasiu – caroserie:

– trebuie să provină din producția de serie a unui constructor de automobile (cu exceptia grupei M)

– structura de rezistență, forma și dimensiunile șasiului trebuie să fie cele de origine (cu exceptia grupei M)

– portierele, aripile, plafonul, capota, hayonul, geamurile laterale, luneta, pot fi ușurate prin înlocuirea acestora cu materiale compozite, fibră de sticlă, plexiglas, etc. (păstrându-se forma și dimensiunile originale)

– caroseria trebuie să fie de tip “construcție închisă”; totusi, este permisă utilizarea unei caroserii tip cabriolet, cu condiția ca aceasta să fie dotată din fabricația de serie cu protecție la răsturnare, respectiv să fie prevăzută cu arc central de securitate sau cu echivalentul acestuia, iar acesta să fie intact, să nu fi suferit avarii, reparatii sau modificări, suduri, etc.

Parbriz: Este obligatorie utilizarea unui parbriz omologat. Ștergătoarele de parbriz: obligatoriu să fie perfect funcționale, marca dimensiunea și tipul acestora fiind la liberă alegere.

9.11 Habitaclu:

– în interiorul habitaclului se permite numai instalarea echipamentului de securitate (inclusiv rollcage) sau a ceasurilor de bord suplimentare. Orice alt obiect trebuie fixat și asigurat corespunzător

– ornamentele, tapițeria interioară, izolația antifonică, bancheta spate, plafonul textil sau din plastic, covoarele, etc., pot fi îndepărtate cu condiția ca acest lucru să nu conducă la posibile răniri ale pilotului în cazul răsturnării automobilului, sau în cazul impactului lateral. Spre exemplu, pot fi îndepărtate panourile interioare ale portierelor, cu codiția ca acestea să fie înlocuite cu panouri din aluminiu sau din material compozit.

9.12 Sistemul electric:

– bateria de acumulatori trebuie fixată ferm, iar dacă se află în habitaclu, să fie acoperită într-o carcasă metalică

– farurile și semnalizatoarele: se poate renunța la far (unul sau ambele) și semnalizator (unul sau ambele) atunci când zona respectivă ajută la o aspirație mai bună a motorului.

9.13 Rezervorul de combustibil: rezervorul de combustibil, indiferent că este cel original sau altul omologat, ori  provenind  de la alt automobil de serie sau de la constructori specializați, trebuie fixat ferm și protejat la impact, împotriva deteriorării mecanice sau a incendiului. Nu este permisă utilizarea rezervoarelor confectionate artizanal ori adaptarea altor recipienți.

9.14 Centuri de siguranță: sunt permise centurile din dotarea de serie a automobilului sau alte centuri de siguranță cu prinderea în minimum trei puncte, cu condiția ca acestea să fie într-o stare perfectă. Este obligatorie utilizarea centurilor de siguranță.

10. CONCLUZII

10.1 Situațiile neprecizate în aceste reglementări tehnice se supun deciziei CCS pe baza consultării  Comisarilor tehnici.

10.2 După  efectuarea  verificarilor  tehnice  concurenții  sunt obligați să participe la ședinta cu piloții.

10.3 Un automobil neadmis la revizia tehnică nu poate lua startul. Totuși, daca este posibilă o remediere în timp rezonabil a neconformităților constatate făra a fi afectată încadrarea în programul de desfășurare anunțat, oficialii vor permite acest lucru, pe baza unei contra-revizii tehnice.

10.4 Alimentarea cu combustibil se face numai în zonele permise de către organizator, din canistre metalice, cu motorul oprit.

11. ASIGURĂRI

11.1 Participanții vor fi asigurați pe toată durata competiției de o asigurare globală de răspundere civilă față de terți, care este valabilă începând cu antrenamentele oficiale și încetează odată cu terminarea competiției sau retragerea, descalificarea sau excluderea unui competitor.

11.2 Nici organizatorul competiției, nici F.R.A.S., nici oficialii sau arbitrii, nu au nicio obligație față de competitori pentru daune produse lor, materialului sportiv al acestora, ori terților, provenite sau rezultate din înscrierea sau participarea acestora la competiție.

11.3 Prin semnarea cererii de înscriere, competitorii scutesc pe oficiali, arbitri și organizatori sau pe reprezentanții acestora și pe fiecare dintre ei în parte, de orice responsabilitate în legătură cu acțiunile, taxele, cheltuielile, revendicările și reclamațiile referitoare la răniri de orice fel, provenite sau rezultate din înscrierea sau participarea acestora la competiție.

11.4 Asigurarea de la art. 11.1 este obligatorie, dar nu se va suprapune, nu va înlocui și nu va aduce atingere  niciunei  polițe  de asigurare personale sau individuale deținută de participanții la eveniment.

11.5 Pentru  minorii  participanți  în  orice  calitate la competițiile de îndemânare auto din cadrul CNSS, responsabilitatea apartine concurenților pe care îi reprezintă. Toti piloții, concurenții, structurile sportive și echipele acestora au obligația să obtină în acest sens consimțământul scris de la parinții sau reprezentanții legali ai minorului respectiv.

12. NUMERE DE CONCURS

Fiecare participant este obligat să aibă pe automobilul de competiţie numerele de concurs asigurate de către organizator. În sezonul competitional 2021 numerele de concurs vor incepe cu nr.1 și vor continua în funcție de clasamentul CNSS 2020. Două numere cu înălţimea de 200 mm și grosimea de 25 mm de culoare neagră/albă, vor fi plasate pe cele doua portiere față.

13. PUBLICITATE

13.1 Este permisă publicitatea pe automobilele participante la competiţie, cu condiţia sa fie autorizate de legile naţionale, sa nu fie ofensatoare, sa nu fie de natura politică sau religioasă, să nu se suprapună cu spaţiile

rezervate organizatorului și FRAS.

13.2 Spaţiile de publicitate de pe panourile celor două portiere față, lunetă sau parasolar, așa cum se specifică în regulamentul particular, sunt rezervate pentru publicitatea organizatorilor. Acest tip de publicitate este obligatoriu și nu poate fi refuzat decât în situații speciale, descrise la 13.4.

13.3 Organizatorul poate solicita concurenţilor publicitate opţională.

13.4 În cazul în care un concurent refuză această publicitate sub motivația lipsei spatiului disponibil sau a  conflictului  de interese cu o firmă din domeniul auto (marcă de automobile, pneuri, lubrifianti, altele asemenea), taxa de înscriere nu poate depăși dublul taxei uzuale. Oficialii pot solicita în orice moment  documente  (contracte  de  publicitate,  sponsorizare,  etc)  pentru  publicitatea  afișată  de concurenți pe automobile sau în paddock ori în zonele adiacente competiției, cu deosebire în cazul conflictului  de  interese, dar  fară  clauzele confidențiale, valoarea contractului, etc. În cazul în care pentru publicitatea de mai sus nu exista contract, organizatorii sau oficialii pot dispune îndepărtarea acesteia de pe automobile sau de la locul afișării.

14. SIGURANȚA CONCURENȚILOR

14.1 Automobilele de competiție trebuie să fie complet golite de orice obiect neasigurat în compartimentul motor, habitaclu și portbagaj, ce ar putea deveni periculos prin deplasarea acestuia în timpul competiției.

14.2 Deplasarea mașinilor de concurs, înainte si dupa START, se va face cu viteză minimă, numai la indicațiile oficialilor și sub directa lor supraveghere. Testele de viteză sau frânare, deplasarea cu viteză în afara zonei de concurs, sunt strict interzise și se vor sancționa cu avertisment sau, după caz, cu excluderea pilotului din etapa respectivă.

14.3 Pe toată perioada desfășurării competiției (antrenamente, manșe de concurs), piloții și navigatorii/ invitații, sunt obligați să poarte o cască auto sau moto omologată si  centura de siguranță. Este strict interzisă utilizarea căștilor de tip velo sau altele decât cele auto/ moto. Casca trebuie să fie legată și asigurată.

14.4 Fiecare pilot sa poarte cască și combinezon conform normelor FIA.

15. DESFĂȘURAREA COMPETIȚIEI

15.1 Ședinta cu piloții va avea loc după verificarile tehnice și până la sesiunea de recunoaștere ori antrenamentele cronometrate. Participarea este obligatorie pentru toți piloții admiși în concurs.

15.2 După efectuarea  înscrierilor, a reviziei tehnice și a ședinţei cu piloţii, concurenţii vor parcurge pe jos traseul concursului, impreună cu oficialii.

15.3 După efectuarea unui antrenament oficial cronometrat, se va afișa ordinea de start.

15.4 Ordinea de start în competiţie va fi pe grupe (A1, A2, A3, A4, A5, E, J1, J2 și M) , în ordinea crescătoare a numerelor de concurs în cadrul grupelor respective. Totodată, CCS poate oricând modifica ordinea de start, în special când timpii obținuți de un pilot în antrenamentele cronometrate au fost afectati de o defectiune tehnică sau în alte situații particulare.

15.5 Concursul este format din cele două manșe de concurs.

15.6 Clasamentul. Se va lua în calcul cel mai bun timp obținut într-una dintre cele două manșe de concurs, la care se adaugă eventualele penalizări.

15.7 După terminarea celor două manșe de concurs se va stabili clasamentul pe grupe, clase și Open.

15.8 În cazul în care antrenamentul cronometrat și prima manşă de concurs s-au finalizat, dar manșa a doua a fost întreruptă, oprită sau anulată (nu au reușit sa parcurgă  toți piloții manșa respectivă de concurs), se va lua în calcul cel mai bun timp obținut dintre antrenamentul cronometrat și prima manşă de concurs.

15.9 Startul se va da la indicațiile arbitrului de start, fără timpi de așteptare între concurenți, de genul “minut împlinit“. Se va folosi un sistem de cronometrare electronic, cu precizie de miime de secundă și afișare online pe site-ul www.gtautoclub.ro, a timpilor și poziției obținute în clasamentul pe grupe, clase și open. Automobilele

vor fi aliniate “la start” cu extremitatea cea mai avansată la prima linie, cu 50 cm înainte de linia de start.

15.10 Start intarziat. Pilotul care nu a reușit să ia startul la semnalul de start, are dreptul să întârzie pe linia de start, respectiv să încerce să pună automobilul în mișcare, maximum 20 de secunde, după care, este exclus din manșa respectivă. Pilotul va elibera zona de start după o procedură care depinde de configurația traseului și indicațiile starterului.

15.11 Atunci când doi piloţi au realizat același timp (conform 15.6.), pentru departajare se va lua în calcul timpul cel mai bun realizat în cealaltă manșă de concurs. Dacă și atunci egalitatea se păstrează, se va lua în calcul timpul realizat în manșa de antrenament cronometrat.

15.12 Oprirea cronometrului (sosirea în concurs) se va face în momentul în care mașina va trece prin dreptul celulei de sosire (linia de sosire).

15.13 Deplasare în concurs. Pentru ca o manșă să fie considerată încheiată, pilotul trebuie să treacă automobilul dincolo de linia de sosire prin mijloace proprii. Piloții nu pot beneficia de ajutor din exterior pe pista de concurs. Numai oficialii, arbitrii de traseu, medicii sau oamenii de ordine pot interveni și acorda ajutor piloților aflati în dificultate pe traseu (cazuri de forță majoră, accident, incendiu, etc. sau în cazul în care oprirea automobilului pe pista de concurs ridică probleme de securitate). Dacă oprirea automobilului pe traseu se datorează unor probleme tehnice (oprirea motorului, probleme de transmisie, etc.), atunci pilotului i se acordă circa 20 de secunde pentru a repune automobilul în mișcare, după care, la decizia Directorului Sportiv, i se semnalizează excluderea din manșă, situație în care poate primi ajutor pentru deplasarea automobilului în afara zonei de concurs.

16. PARC ÎNCHIS

Automobilele de competiție se supun regimului de parc închis dupa ce au trecut linia de sosire din prima manșă efectuată în concurs și până la afisarea rezultatelor definitive și/sau până la ordinul oficialilor de deschidere a parcului. Reparațiile și orice alte intervenții la automobile se fac numai cu acordul arbitrului de parc.

17. PROTECȚIA MEDIULUI

Se cere fiecărui pilot să asigure o folie de plastic (de min. 1.5 x 2 m) pentru a fi plasată pe locul rezervat, pentru intervenții asupra mașinii, în scopul de a preveni orice poluare în caz de scurgeri accidentale etc.. Lipsa foliei  face obiectul unei penalități de 200 lei.

18. PENALITĂȚI, SANCȚIUNI

18.1 Penalizările sunt aplicate în cazul încălcărilor regulamentelor și au rolul de a restabili clasamentul la competiția respectivă, pe baze echitabile pentru toți competitorii participanți, iar sancțiunile au rol disciplinar, corecțional.

18.2 Penalizările specifice activității de competiții de îndemânare auto sunt de regulă penalizări în timp (secunde adăugate timpului realizat de către pilotul penalizat) sau repoziționarea pe ultimul loc al ordinii de start, refuzul startului în manșă, excluderea dintr-o manșă. Acestea se aplică în funcție de influența pe care încălcarea regulii sportive o are asupra rezultatului sportiv.

18.3 În cazul abaterilor accidentale, conjuncturale, penalizările vor fi:                                          

-jalon deplasat (fără să fie doborât): o secundă;

– jalon doborât: 3 secunde;

– start fals (anticipat): 5 secunde pentru fiecare secundă de start anticipat;

– traseu greșit sau scurtat: 60 secunde;

– utilizarea anvelopelor uzate, necorespunzătoare, ori neconforme, în mod special în cazul deșapării unui pneu, excludere din manșă;

– intrarea pe traseul de concurs fără a acorda atenție semnalizării arbitrului desemnat, avertisment, amendă sau excluderea din manșă;

18.4 În cazul încălcărilor săvârșite conștient, cu intenție, de tipul:

– incălzirea anvelopelor în afara situațiilor când sunt prevăzute în regulamentul particular sau cu acordul organizatorului;

– teste de viteză (verificarea comportamentului mașinii de concurs) fără acceptul si sub supravegherea arbitrului de parc;

– refuzului așezării în ordinea de start stabilită;

– starturilor anticipate repetate;

– nesocotirii semnalizării arbitrilor de traseu și/sau a ordinelor oficialilor;

– pilotajului agresiv, cu punerea în pericol a siguranței manifestării;

-neefectuării traseului impus, cu scurtarea acestuia, doborârea intenționată a jaloanelor;

– nerespectarea regulilor de parc închis, service interzis;

– participarea în competiție cu numarul de concurs al altui pilot, se penalizează cu excluderea celui vinovat din competiție sau amendă la discreția CCS.

Comisarii Sportivi vor înăspri penalizările corespunzator, dictând amendarea, excluderea din manșă, excluderea din competiție, depunctarea, suspendarea pentru una sau mai multe etape, după caz.

19. REZULTATE

Rezultatele fiecărei manșe vor fi comunicate concurenților imediat după ce au fost prelucrate de către secretariat și pot fi vizualizate online pe www.gtautoclub.ro.. Toate rezultatele vor fi afișate pe panoul de afișaj oficial.

20. CLASAMENTELE ETAPEI/CAMPIONATULUI, FESTIVITATEA DE PREMIERE

20.1 Se va întocmi un clasament pe grupe și clase, open și pe echipe.

20.2 Poziția în clasament este dată de timpul cel mai bun obținut într-una dintre cele două manșe de concurs, la care se adaugă eventualele penalizări.

20.3 Se vor acorda cupe și diplome pentru:

– primii trei clasați în clasamentul Open (inclusiv grupa M), grupe/clase și echipe 

20.4 Punctele vor fi atribuite dupa urmatoarea grila:

– locul I :    20 puncte
– locul II :   17 puncte
– locul III :  15 puncte
– locul IV :  13 puncte
– locul V :   12 puncte
– locul VI :  11 puncte
– în continuare, până la locul 16, se scade gradual câte un punct.

În vederea stabilirii clasamentelor individuale pe grupe/clase pentru campionat, punctajul se acordă în funcţie de numarul de automobile admise în competiţie la etapa respectivă, cele care au trecut de verificarea tehnică și care au luat startul în concurs, astfel:

– pentru 1 automobil din grupă/clasă …. 10 puncte daca automobilul încheie competiţia;

– pentru 2 automobile …. 12, 11 puncte pentru locurile 1, respectiv 2;

– pentru 3 automobile …. 15, 13, 12 puncte pentru locurile 1/2/3;

– pentru 4 automobile …. 17, 15, 13, 12 puncte pentru locurile 1/2/3/4;

– pentru 5 sau mai multe automobile …. 20, 17, 15, 13, 12, 11, 10,9, 8,7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 puncte pentru locul 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10….16.

– pilotul care a abandonat intr-o manșă de concurs, va fi punctat cu zero puncte, fără ca punctele celorlalți piloți componenți ai grupei respective sa fie afectate de abandonul pilotului respectiv

– pilotul care a greșit traseul, va primi punctele corespunzătoare poziției finale (cu penalizarea de 60 puncte) Pentru clasarea echipelor la o etapă, se ia în calcul punctajul obţinut de fiecare pilot în grupa la care participă, la care se adaugă punctajul din clasamentul OPEN. În cazul în care două sau mai multe echipe au acumulat același număr de puncte, se vor departaja în funcţie de cel mai bine clasat pilot în clasamentul “OPEN”.

20.5 La sfârșitul anului se vor întocmi clasamente pe grupe, clase, open și echipe.

20.6 În cazul piloților aflati la egalitate de puncte în clasamentele anuale pe grupe și clase, departajarea se va face în functie de cel mai bine clasat pilot in clasamentul GENERAL.

20.7 În cazul piloților aflati la egalitate de puncte în clasamentul GENERAL, câștigător va fi pilotul cu cele mai multe etape în care  a punctat. Dacă egalitatea de puncte se păstrează, departajarea se va face în funcție de timpul cel mai mic obținut din suma timpilor realizati în etapele în care a punctat, împarțită la numarul respectiv de etape.

20.8 Cu excepția echipelor la care se va acorda titlul de Campioană, indiferent de numarul de echipe participante, în cadrul CNIA se vor acorda titluri de Campioni, cu condiția ca în minimum 4 etape din totalul de 7 să fie constituită clasa.

20.9 În clasamentul General anual, pilotul care a participat la mai multe grupe, va puncta o singură dată în acest clasament (în grupa cu punctajul cel mai mare).

20.10 Căștigătorii trebuie sa fie prezenți la festivitatea anuală de premiere.

21. PROTEST, CONTESTAȚIE, APEL

21.1 Protest. . Orice protest este înaintat în scris și semnat, datat, cu ora și minutul depunerii și insoţit de o taxa de 200 lei, Directorului Sportiv, prin intermediul responsabilului de „relația cu concurenții”. Protestele verbale, cele colective, sau cele depuse fără achitarea taxei, nu se iau in considerare.

21.2 Protestul va fi inaintat  imediat CCS (colegiul comisarilor sportivi)  de către Directorul Sportiv via responsabilului de ’’relația cu concurenții ’’  care il va judeca. Notificarea de protest peste decizia CCS va fi făcută în maxim 30 minute de la afisarea deciziei CCS și protestul peste decizia CCS va fi trimis la COMISIA DE COMEPTIȚII, în maximum 48 ore de la afișarea deciziei CCS împreună cu o taxa de 1000 lei plătită în contul F.R.A.S.. Comisarii Sportivi pot acționa oricând din oficiu, chiar în cazul în care nu sunt sesizați de o reclamație, chemând la audiere concurenți și oficiali (arbitri).

2.3 Dacă reclamația este legată de o neconformitate de ordin tehnic și dacă aceasta impune demontarea sau remontarea diverselor piese ale unei mașini, reclamantul trebuie să depună o cauțiune suplimentară de 600 lei față de taxa de protest. În protestele legate de neconformitatea tehnică a unui automobil, va fi precizată clar şi fără echivoc, piesa contestată, nefiind admise proteste generale de genul: motor, transmisie sau cutie de viteze, caroserie, etc. În funcție de speță, CCS poate cere o cauțiune de până la 10000 lei. În cazul în care, nu sunt asigurate condiții tehnice specifice în vederea demontării și montării unor ansamble sau subansamble mecanice  în vecinătatea sau la locul desfășurării competitiției, automobilul contestat va fi sigilat de o comisie cu întocmirea unui proces verbal semnat de comisarul tehnic și de părți, după care va fi transportat în cea mai apropiată locație, dotată cu atelier mecanic. În funcție de speță, sigilarea se poate face la nivelul caroseriei, al compartimentului motor sau alte repere mecanice. Verificările se vor face în cel mai scurt timp posibil, cu acordul părților și disponibilitatea oficialilor F.R.A.S..

21.4 În protestele pe linie sportivă, cele legate de incidentele de cursă, faptele trebuie expuse clar, concis și cu referire la articolul de regulament pe care se întemeiază reclamația. Este permisă anexarea de înregistrari video în sustinerea protestului. Acestea trebuie depuse odată cu protestul scris. Comisarii Sportivi pot aproba, respinge sau reține aceste înregistrări.

21.5 Se recomandă ca protestele legate de neconformități tehnice să fie depuse înainte de verificarea tehnică finală. Indiferent de natura protestului, chiar dacă respectă sau nu recomandarea de a fi depuse înainte de verificarea tehnică finală, acestea trebuie depuse la maximum 15 minute de la afișarea rezultatelor provizorii. În acest scop, rezultatele provizorii vor avea înscrise prin grija secretariatului cursei, ora și minutul la care au fost afișate.

Termenele de depunere a protestelor, sub sanctiunea nulitații, sunt:

– împotriva modului de întocmire a listelor de înscriși (grupe, clase), maximum 30 min. de la afișare;

– împotriva modului de întocmire a ordinii de start, maximum 10 min. de la afișare;

– abateri comise într-una dintre manșe, maximum 15 min. de la sosirea din manșa respectivă;

– neconformitate tehnică, clasament, maximum 15 min. de la afisarea rezultatelor provizorii.

21.6 În eventualitatea unui protest care necesită demontarea automobilului sau a unei părți a acestuia, operațiile de demontare/montare vor fi efectuate de către mecanicii automobilului controlat sub supravegherea oficialilor, iar măsuratorile vor fi efectuate de către Comisarii Tehnici. Rezultatul verificărilor se va consemna într-un proces verbal semnat de toti cei prezenți, document care va fi depus în dosarul cursei și predat Directorului de Concurs. Oficialii pot dispune înregistrarea video a întregii verificări tehnice, precum și fotografierea reperelor controlate și a măsurătorilor care, de asemenea, vor fi depuse la dosarul competiției prin grija Observatorului Federal.

21.7 Dacă protestul se dovedeste neîntemeiat, cauțiunea va fi preluată în totalitate de cel împotriva căruia a fost depus protestul, iar taxa de protest se va face venit la bugetul Comisiei Tehnice a F.R.A.S..

21.8 În măsura în care protestul este întemeiat, cauțiunea depusă se restituie parțial sau integral reclamantului. Comisarii Sportivi sunt cei care vor stabili partea de cautiune care va fi returnată, în cazul protestelor parțial

întemeiate. Niciuna dintre părți, nici reclamantul, nici cel împotriva caruia s-a depus reclamația, nu au dreptul de a solicita celeilalte părți, posibilele diferente dintre valoarea cauțiunii stabilite prin prezentul regulament și costul efectiv de aducere a automobilului în starea inițială. Pentru automobilele verificate din ordinul Comisarilor Sportivi, nu se va putea solicita nicio despăgubire sau compensare a costurilor legate direct sau indirect de aceste controale.

21.9 În eventualitatea constatării unor neconformități, taxa de protest (200 lei) se restituie reclamantului și trece în sarcina celui gasit vinovat, care pe lângă penalizarea pe linie sportivă ca și consecință a neconformitații automobilului utilizat, poate fi sancționat disciplinar de către F.R.A.S., prin suspendare pe una sau mai multe etape, depunctare, penalizare în bani sau alte sancțiuni disciplinare.

21.10 Sunt considerate abateri grave:

– protestele depuse cu reacredință;

– orice formă de sustragere de la controlul tehnic;

– orice încercare de a ascunde, masca sau înlocui un reper neconform;

– ruperea unui sigiliu sau ștergerea marcajelor;

– discuțiile în contradictoriu ale pilotului, mecanicilor sau responsabilului desemnat de acestia, cu oficialii care dispun, efectuează sau supraveghează aceste controale;

– orice gest nesportiv între cel care a depus un protest, o contestație sau apel și cel care este contestat;

– prezența persoanelor neautorizate în incinta unde se desfășoară controalele tehnice;

– falsificarea rezultatelor măsurătorilor;

– sustragerea de la achitarea obligațiilor de plată stabilite în urma soluționării unui protest.

21.11 Împotriva deciziilor luate de conducerea cursei precum și împotriva soluțiilor date de CCS la protestele depuse, cel care se consideră nedreptățit, poate înainta o contestatie catre F.R.A.S..

22. DISPOZIȚII FINALE

22.1 Prezentul regulament a fost elaborat de Asociația “GT Auto Club Sportiv” și F.R.A.S. și va intra în vigoare incepand cu data de 22.02. 2021.

22.2 Acest regulament este valabil până la data aprobării și publicării unui nou Regulament al Campionatului Național de Super Slalom.